ראשי פורומים דגים צמחים לוח יד 2 גלריה מדריכים מחלות מחשבונים צור קשר הרשמה / כניסה

בריכת דגים , נפח קוב "עץ מתעדכן "

ירושלמי - מגדל מנוסה


לפני כחודש הגדלתי את הבריכה הקטנה והמוזנחת (300 ליטר) לבריכה גדולה ומושקעת בנפח קוב 
בהתחלה הייתה בעיה עם מים ירוקים (הבעיה נפתרה אחרי שבניתי פילטר 9500 לשעה)
אוכלוסייה :
2 -קוי
6 - רוזי בארב
6- דג זהב 
45 - גופים
3- מולי שחור 
1- גרא רופה (מהיום)

האוכלוסייה תגדל ותגדל עם הזמן דבר ראשון יכנסו עוד גרה רופה ואז עוד קוי וזהב 
בקרוב תכנס נימפאה .

צמחייה :
אנוביה 
לודביגה 

כך נראתה הבריכה בהתחלה :

יום המילוי (היה פילטר 3 אלף לשעה שלא סחב)


הפילטר הישן 


הבריכה נחפרה ביד (אלו תמונות ישנות עכשיו נשתלו צמחים מסביב )

האוכלוסייה הוותיקה :








העץ הינו עץ מתעדכן (כל פעם שאוסיף דג \ צמח או שסתם ארצה להראות גדילה )

דגי הקוי בתהליך " אילוף " אני מרגיל אותם לליטופים 

כמו כן אשמח לאדם שיוכל לעזור לי להעלות סרטונים עדכניים של הבריכה

 · 
2 אנשים אהבו את זה

MR.11


הבריכה נראית מקסים ומקצועית! יש תמיד מה לשפר אבל סה"כ מאוד יפה ואאחל לך בהצלחה רבה עם ההתפתחות של הדגים והבריכה כמובן.

נחכה לעידכונים

 · 
1 אנשים אהבו את זה

ירושלמי - מגדל מנוסה



MR.11
, היום, 22:27

הבריכה נראית מקסים ומקצועית! יש תמיד מה לשפר אבל סה"כ מאוד יפה ואאחל לך בהצלחה רבה עם ההתפתחות של הדגים והבריכה כמובן.


נחכה לעידכונים


תודה רבה 
עידכון ראשון מחר ב 9:00 בערך 

 · 

שליו158 - מגדל מנוסה


יפה מאוד איתן, קח בחשבון שהגופים יבלעו על ידי הקוי בעוד כמה שנים (כשהקוי יגיעו לגודל של כ30 ס"מ ומעלה הם יבלעו גופים בטעות)

 · 

חנן - חבר כבוד



שליו158
, היום, 00:16

יפה מאוד איתן, קח בחשבון שהגופים יבלעו על ידי הקוי בעוד כמה שנים (כשהקוי יגיעו לגודל של כ30 ס"מ ומעלה הם יבלעו גופים בטעות)


כנ"ל לגבי כל המשריצים הנמצאים בברכה וגם הרוזי ברב.

סה"כ הברכה נראת טוב! 
חשבתה להוסיף צמחים צפים, כמו חסת מים ועדשת מים?

 · 

Nehorai.S.


אהבתי 

אני מקווה שהעץ שמעל לבריכה לא ילכלך אותה יותר מידי עם עלים 

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה




חנן
, היום, 00:51


שליו158
, היום, 00:16

יפה מאוד איתן, קח בחשבון שהגופים יבלעו על ידי הקוי בעוד כמה שנים (כשהקוי יגיעו לגודל של כ30 ס"מ ומעלה הם יבלעו גופים בטעות)


כנ"ל לגבי כל המשריצים הנמצאים בברכה וגם הרוזי ברב.

סה"כ הברכה נראת טוב! 
חשבתה להוסיף צמחים צפים, כמו חסת מים ועדשת מים?

ככה בקשר לבליעת המשריצים כבר לקחתי את
 זה בחשבון ויש להם אזור משלהם עם הרבה צמחים ואבנים .
עדשת מים איני יכול להוסיף משום שהקוי יבלע אותה מבלי לחשוב פעמיים , בקשר לחסת המים איני מוצא חסות באזורי בעבר היו לי אבל השלג חיסל אותם .

בקשר לצמחייה בקרוב יכנסו נימפאה ואלף עלה (אשמח אם יש
בניית הפילטר הייתה תהליך של ניסוי וטעייה שהביא אותי לתוצאה המקסימלית.
הפילטר נבנה בעזרת פח שחור 60 ליטר (כמו של שמורות הטבע) שתי זוויות לצינור כאשר התחתונה גדולה בהרבה מהעליונה על מנת ליצור זרימה מלאה ללא עיכוב של המים ביציאה , האטימה נעשתה בעזרת הברגה וטפלון והרבה סילקון ידידותי לדגים .
 מישהו שיש לו גזם\ פקעת \ יחור לתת לי)



העץ אכן הפיל הרבה עלים ולכן הוא נגזם ועכשיו נופלים 2-3 עלים ביום שאני מוציא אותם באופן ידני בערב .

תמונות 





האזור המיוער (והרגל שלי   מידה 46 לפרופורציות) שם הגופיות משריצות והבארבים מטילים .


"המאפייה של דגי הקוי", יש סוג של היררכיה באכילה קודם מגיעים הגופים כי הם תמיד על שפת המים ואז הבארבים בגלל המהירות ואיך שמגיעים דגי הקוי והזהב כל השאר הולכים ומסתפקים בשאריות מזון שעפות מפיו של הקוי בזמן היניקה .





לודביגה שיוצאת מהמים 


עוד צמח שמשגשג ויוצא מהמים (משום מה באקווריום עם דישון ופדח הוא לא זז אבל פה הוא טס ) אשמח לשם המדויק   


הבארבים באמצע להטיל (ניתן לראו את צבעי הזכר החזקים)




"המלך "


הדגים כבר רגילים שעם היד מגיע האוכל 





גם דגי הזהב מתעניינים
 
כללית




יש לי סרטון של האכלה ואשמח אם מישהו יוכל לעזור לי להעלות אותו


עקב המים והחום התחילו להגיע חרקים רבים מה שמשך זוג בולבולים (הציפור למצחיקים שבינכם )
הם הקימו קן על עץ התפוזים ובקן 2 גוזלים 
 פה אעדכן גם על תהליך גדילתם :




כפי שניתן לראות כרגע הם אינם מפותחים ועינהם אינi פתוחות (בשבועיים הקרובים הם אמורים לעבור את תהליך הניצוי )



אשמח לתגובותיכם 

איתן - ירושלמי 


 · 
3 אנשים אהבו את זה

Nehorai.S.


שמע איזה כיף לך ....
גם בריכה וגם עכשיו גוזלים , נדיר ! 

 · 

מור 12309


איתן בריכה פצצה רואים שאתה יודע מה אתה עושה בנית פילטר סוס עבודה בהצלחה בהמשך אני מאמין שתגיע למקומות רחוקים עם כל הידע שלך... אה ומזל טוב על שני הגוזלים החמודים 😉

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



מור 12309
, היום, 09:41

איתן בריכה פצצה רואים שאתה יודע מה אתה עושה בנית פילטר סוס עבודה בהצלחה בהמשך אני מאמין שתגיע למקומות רחוקים עם כל הידע שלך... אה ומזל טוב על שני הגוזלים החמודים 😉

תודה רבה אחי   
ותודה נאורי  

 · 

רועי הפטיש


נראה ממש טוב !! 
תצליח ושהעסק ישגשג .. 
והכי חשוב עידכונים!! חח

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



רועי הפטיש
, היום, 10:01

נראה ממש טוב !! 

תצליח ושהעסק ישגשג .. 
והכי חשוב עידכונים!! חח

תודה   
עידכונים תקבלו לפחות אחת לשבוע אם לא יותר   

 · 

AvielFish


יפה מאוד!
אבל הפח לא אסתטי חשבת מה לעשות כדי להסתיר אותו?
נחכה לעידכונים, כל הכבוד!!

 · 

אחיה


וואו ממש יפה איתן  
שאפו על בניית הפילטר!!
אהבתי את הרעיון לעשות בריכת משריצים זה הרבה יותר יפה ומיוחד...
הרוזי בארב הטילו? בקעו כבר דגיגים?
הגוזלים ממש חמודים
בהצלחה!

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



אחיה
, היום, 10:39

וואו ממש יפה איתן  

שאפו על בניית הפילטר!!
אהבתי את הרעיון לעשות בריכת משריצים זה הרבה יותר יפה ומיוחד...
הרוזי בארב הטילו? בקעו כבר דגיגים?
הגוזלים ממש חמודים
בהצלחה!

תודה רבה =)

הרוזי בארב הטילו אבל עדיין אין בקיעה( לא ששמתי לב לפחות)
 

 · 

dadush1 - מגדל מומחה


ירושלמי אתה מפתיע כל פעם מחדש (רגל מידה 46!!!!!!!! )


אחלה בריכה עשיתי והפילטר מעולה, שיטת פילטרציה מעולה.


מה לגבי צמחים נוספים?

 · 
1 אנשים אהבו את זה

ירושלמי - מגדל מנוסה



dadush1
, היום, 11:11

ירושלמי אתה מפתיע כל פעם מחדש (רגל מידה 46!!!!!!!! )


אחלה בריכה עשיתי והפילטר מעולה, שיטת פילטרציה מעולה.


מה לגבי צמחים נוספים?

אני הולך לנעים במים בקרוב להביא אלף עלה נוצתי ורגיל , ונימפאה סגולה   
חוץ מזה אשמח לקבל גזם של צמחי בריכה   

בפילטר יש 3 שכבות סינון 
1- אבני טוף
2- פחם
3- פרלון בכמות מסחרית

 · 
1 אנשים אהבו את זה

נ.ג. - מגדל מנוסה


יפה מאוד איתן!
(אני חייב לקפוץ אליך מתישהוא!)
אתה לא חושש שהקוי יחסלו את הצמחים שתביא?
אגב עם תהיה באזור שלי אוכל למסור לך קצת גזם לבריכה..

 · 
1 אנשים אהבו את זה

fox


אני יכול להשיג גזם מאיזה 2 מקומות רק שאלוקים יתן לי זמן
בקשר לעיצוב הפח אם אין לך רעיון אתה יכול לצבוע בצע  חום מטאלי ולהוסיף סתם ידית ברזל מלמעלה ואז הוא יראה כמו משאבת באר



 · 

חנן - חבר כבוד



חשבת להוסיף עצי במבוק?  

אשמח אם תעלה תרשים של הפילטר 


 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



חנן
, היום, 13:57


חשבת להוסיף עצי במבוק?  


אשמח אם תעלה תרשים של הפילטר 


כן חשבתי על הוספת במבוקים שישרישו בחלוקי הנחל   
תרשים יעלה מאוחר יותר (אני באמצע כתיבת מאמר  )

נ.ג. אתה מוזמן איני חושש מהקוי שכן הוא אינו יכול להיכנס לאזור עם הצמחייה , רק דגי הזהב והמשריצים נכנסים לשם .

בקשר לגזם אשמח לדעת אילו סוגים ?


fox רעיון יפה אבל כבר יש תכנון לשים עליו עציץ עם צמח " נופל " שיכסה אותו , או לצפות בגזרי עץ .

אשמח לדעת עוד על הגזם (נ.פ)


כנראה שבעתיד אקשור מוסים על חלק מהאבנים 




 · 

חנן - חבר כבוד


מנגרובים יהיו תוספת מעניינת! רק אם תמצא מקום שמוכר אותם... 

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



חנן
, היום, 14:55

מנגרובים יהיו תוספת מעניינת! רק אם תמצא מקום שמוכר אותם... 

מנגרובים באמת היו יכולים להוות תוספת נחמדה אך הם אינם באים בחשבון משום ששורשיהם ינקבו את יריעת ה pvc   

 · 

עומרי - מנהל


איתן בבקשה: 


אני העלתי כי איתן עצלן מידי 

בהצלחה אחי!

 · 
3 אנשים אהבו את זה

ירושלמי - מגדל מנוסה


תודה רבה עומרי 

 · 
1 אנשים אהבו את זה

שון גלס - מנהל


וואו, ממש אהבתי 
יופי של אוכלוסייה, השילוב בכמות הדגים והגודל בטח חווייה לעיניים, 
הבריכה נריאת נקייה ומטופחת. 
אני חושש קצת מימות החורף, הגופים לא דגים עמידים לטמפרטורות קרות, יש לך איך לחמם את הבריכה ? במיוחד שאתה... בכל זאת ירושלמי  

הגוזלים מדהימים, ההורים נותנים לך להתקרב בלי בעיה ? 

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



שון
, היום, 17:07

וואו, ממש אהבתי 

יופי של אוכלוסייה, השילוב בכמות הדגים והגודל בטח חווייה לעיניים, 
הבריכה נריאת נקייה ומטופחת. 
אני חושש קצת מימות החורף, הגופים לא דגים עמידים לטמפרטורות קרות, יש לך איך לחמם את הבריכה ? במיוחד שאתה... בכל זאת ירושלמי  

הגוזלים מדהימים, ההורים נותנים לך להתקרב בלי בעיה ? 

אכן חוויה לעיינים במיוחד שבקרוב יכנסו עוד כ 8 דגי זהב ולהקת גרה רופה  
ימות החורף מעלות בי חששות כבדים כנראה שבהמשך נקנה מחמם לבריכות(יש המלצות ?) או שאעביר את כל הגופים והדגים שרגישים לקור למיכל בבית עם חימום , שלג שעבר חיסל לי חצי אוכלוסייה   


ההורים באים פעם ב2 דקות כדי להאכיל לכן יש לי חלון של דקה שתיים לצלם כל פעם ואם ההורים חוזרים שאני מצלם הם מתחילים במסיבת קריאות וצווחות אבל איך שאני עוזב הם נרגעים ומאכילים את הגוזלים   

 · 

שון גלס - מנהל


איזה גובה אתה גר ? שלג... זה בעייתי גם אם יהיה חימום   
אני חושב שעדיף יהיה להעביר את הגופים... חימום יצרוך הרבה מאוד חשמל ויהיה פחות אפקטיבי שבחוץ כמה מעלות. 


 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



שון
, היום, 17:19

איזה גובה אתה גר ? שלג... זה בעייתי גם אם יהיה חימום   

אני חושב שעדיף יהיה להעביר את הגופים... חימום יצרוך הרבה מאוד חשמל ויהיה פחות אפקטיבי שבחוץ כמה מעלות. 


לא יודע את הגובה   
אז אני פשוט אעביר את הדגים הרגישים לקונטיינר בבית   

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



חנן
, היום, 13:57


חשבת להוסיף עצי במבוק?  


אשמח אם תעלה תרשים של הפילטר 


הנה תרשים של הפילטר  




חתך סכימטי
המים עוברים דרך הצינור אל זווית הכניסה ונופלים על אבן הפיזור ששוברת את הזרם ומפצלת אותו , המים מגיעים לפרלון שמנקה חלקיקים גדולים וקטנים ואז הם מחלחלים לפחם שמנקה ומצליל את המים מהלכלוכים האבקתיים
ומשם המים מגיעים לטוף שבו שוכנות הבקטריות שעושות את הסינון הביולוגי ומפרקות את הניטראט ואז המים עוברים דרך הרשת(הירוק בתרשים) על מנת למנוע את סתימת היציאה. ומן הרשת המים עוברים בחורי הניקוז אל זווית היציאה ונופלים לבריכה .

וחוזר חלילה 

 · 
3 אנשים אהבו את זה

MR.11


בנוי נכון ומסודר! 

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



MR.11
, היום, 22:45

בנוי נכון ומסודר! 

 

 · 

שליו158 - מגדל מנוסה


איתן, יפה מאוד התיכנון של הפילטר!
חשבת להוסיף uv?
ביגלל שאתה גר בירושליים (גשם ושלג) אני ממליץ לך ליקנות אוהל או יריעת pvc גדולה, תיקשור אותה כך שתחסה את איזור הבריכה (עדיף לדעתי יריעת pvc ביגלל המחיר ולא מגביל אותם למקום כמו אוהל, מצד שני, אוהל יותר יפה)

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



שליו158
, היום, 22:59

איתן, יפה מאוד התיכנון של הפילטר!
חשבת להוסיף uv?
ביגלל שאתה גר בירושליים (גשם ושלג) אני ממליץ לך ליקנות אוהל או יריעת pvc גדולה, תיקשור אותה כך שתחסה את איזור הבריכה (עדיף לדעתי יריעת pvc ביגלל המחיר ולא מגביל אותם למקום כמו אוהל, מצד שני, אוהל יותר יפה)

uv אני לא אקנה כרגע מפאת התקציב מה גם שהבריכה התאזנה והמים צלולים לגמרי  
לקראת החורף אצטייד בכל מה שצריך (ברזנט,רשת גדולה ועוד)
 

 · 

שליו158 - מגדל מנוסה


השלג יעבור דרך הברזנט לדעתי, יריעת pvc תחזיק יוצר זמן לדעתי

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



שליו158
, היום, 23:03

השלג יעבור דרך הברזנט לדעתי, יריעת pvc תחזיק יוצר זמן לדעתי

השלג לא יעבור דרך ( אולי רק אחרי שימס , כך עשיתי שנה שעברה ופעל יופי עד שרוח חזקה העיפה אותו )
הפעם אני אחזק אותו לקרקע ואפנה ממנו את השלג כל כמה שעות (במידה ויהיה שלג )

הבריכה גורמת לי רגשות מעורבים   

 · 

שליו158 - מגדל מנוסה


הכוונה זה כשהוא ימס... המים יעברו- האוויר בישראל מזוהם, מי גשמים לא מומלצים לשימוש באקווריום, אלא אם כן עוברים טיפול בפחם פעיל מה שיש אצלך, אבל עדיין לא מומלץ. (חוץ מזה, מה אתה צריך אוסמוזה?)
אני הייתי שם pvc ונישאר בבית עם מזגן על חימום מראש שקט, בלי לפנות שלג כל כמה שעות ולהחליף יריעה כשהיא ניקרעת לך... כמו שאתה יודע, יריעת pvc היא חזקה מאוד! (וגם קצת כבדה) אבל תשאיר אותך בראש שקט כל החורף

 · 
2 אנשים אהבו את זה

ירושלמי - מגדל מנוסה



שליו158
, היום, 23:13

הכוונה זה כשהוא ימס... המים יעברו- האוויר בישראל מזוהם, מי גשמים לא מומלצים לשימוש באקווריום, אלא אם כן עוברים טיפול בפחם פעיל מה שיש אצלך, אבל עדיין לא מומלץ. (חוץ מזה, מה אתה צריך אוסמוזה?)
אני הייתי שם pvc ונישאר בבית עם מזגן על חימום מראש שקט, בלי לפנות שלג כל כמה שעות ולהחליף יריעה כשהיא ניקרעת לך... כמו שאתה יודע, יריעת pvc היא חזקה מאוד! (וגם קצת כבדה) אבל תשאיר אותך בראש שקט כל החורף

לי הברזנט פעל מצויין פעם שעברה , הוא חזק גמיש ועמיד בפגעי מזג האוויר .
גם מיריעת pvc אצטרך לפנות שלג שכן היא תקרוס לתוך הבריכה עקב משקלו הרב.
 
בקשר לגשם אין לי ברירה כי הבריכה נמצאת במקום נמוך ולכן כל מי הגשמים זורמים אליה יחד עם חול ואדמה ולכן הקמתי את הפילטר העוצמתי ,כדי שיוכל לאזן את מצב הרעלנים והליכלוכים במים   

 · 

שליו158 - מגדל מנוסה


אוקיי, בהצלחה

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



שליו158
, היום, 23:21

אוקיי, בהצלחה


אחלה תודה 

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה


אני נוסע ל3 ימים ככה שהעידכון הבא רק עוד 3-4 ימים (זכרו את הגוזלים הם הולכים לעבור שינוי רציני)
בנוסף אני זקוק למישהו שיכול לעזור לי עם הסרטון בשעה הקרובה (עומרי ישן)

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה


אני בדרך חזרה והבאתי פפירוס ננסי ועוד צמח ששמו פרח מזג רוני
תמונות שאהיה בבית

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



חזרתי , ואחרי קצת מנוחה צילמתי לכם את 2 הצמחים 

הפפירוס , ישתל מחר או מחרתיים ברגע שישבר השרב (יצאתי החוצה ושחזרתי כמעט התעלפתי אז לשתול צמח עכשיו נשמע כמו משימה בלתי אפשרית   )




שיערות שולמית צמח יפיפה ועדין נקווה שישרוד את החום (אני בספק רב)






הצמח הינו צמח גדות ומפלים ולכן נשתל מתחת ליציאה של הפילטר.

הגוזלים כבר פיתחו נוצות (נקווה שישרדו את החום )
לא יאומן כמה הם גדלו ב 3 ימים 





עוד עידכונים ותמונות ברגע שהשרב ישבר 


 · 
2 אנשים אהבו את זה

שליו158 - מגדל מנוסה


אתה גר בירושליים תגיד תודה!
ליפני שעתיים עשיתי החלפת מים, הצינור שדרכו אני ממלא את האקווריום בגינה וגם בגינה אני שופך את המים, ואני גר בבאר שבע!
איך שיצאתי החוצה ראיתי נצנצים בעיניין מרוב שחם, אלוהים הדליק גפרור מעל באר שבע פשוט.. אחרי ששפכתי את המים, חזרתי הביתה והיסתגרתי במזגן 17 מעלות

תיתחדש


 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



שליו158
, היום, 15:10

אתה גר בירושליים תגיד תודה!
ליפני שעתיים עשיתי החלפת מים, הצינור שדרכו אני ממלא את האקווריום בגינה וגם בגינה אני שופך את המים, ואני גר בבאר שבע!
איך שיצאתי החוצה ראיתי נצנצים בעיניין מרוב שחם, אלוהים הדליק גפרור מעל באר שבע פשוט.. אחרי ששפכתי את המים, חזרתי הביתה והיסתגרתי במזגן 17 מעלות

תיתחדש


   
תודה

 · 

חנן - חבר כבוד


גוזלים מדהימים! 

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



חנן
, היום, 17:07

גוזלים מדהימים! 

ועוד איך , חכה שיהיו בוגרים   

 · 
1 אנשים אהבו את זה

חנן - חבר כבוד


אתה בטוח שאלה בולבולים?
נראים כמו דרור..

 · 
1 אנשים אהבו את זה

שון גלס - מנהל


 הצמח שולמית יוסיף המון עיניין, אם ישרוד הוא יהיה יפיפה.
הפפירוס אהוב עליי, נוכחות וכבוד  

הגוזלים התפתחו חבל על הזמן, מה גודלם בערך ? 


לגבי הדיון למעלה - לא הייתי חושש שמי שלגים ימסו ויזלגו לבריכה... זה לא יסכן את הדגים כלל וכלל. 
כנל לגבי מי גשם. 

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה


אלה בולבולים ב100 אחוז (אלה אם הגיעו 2 גוזלי דרורים לקן בולבולים בגובה 2 מטר  )

אני מקווה שהשולמית תשרוד כרגע היא לא התייבשה למרות החום 
את הפפירוס אני שותל היום אחרי שאסדר לו קו השקיה אוטומטית 

החשש היחיד ממי שלג\ גשם הוא שהם יעכירו את הבריכה (ואז הפילטר יסתם והמים יצאו מהפילטר מה שיגרום לבלגן מסיבי)

 · 

tal23072001


מעניין על מה חשב מי שנתן לציפורים האלו את השם הזה.. 
 בכל מקרה זה עץ מעניין והבריכה נראית טוב.. 

 · 
1 אנשים אהבו את זה

FishEran - מגדל מומחה


אהבתי את העץ, בריכה מושקעת ומטופחת.
תמשיך לעדכן גם לגבי התפתחות הגוזלים.

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה


תודה ערן=]

אמשיך עם הגוזלים עד שיפרחו מהקן...

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



טל קרעת אותי 
הפפירוס נשתל ונראה מצויין 










הברבוסים ממשיכים להטיל (ראיתי כמה דגיגים בין שתילי הלודביגה )











הצמחים סבלו מהחום ( אבל ישתקמו מהר אני מאמין )


העיקר שהדרדס שמח   


הכנתי מיני ווריום עם שאריות של שולמית 


ובטיול בצפון מצאתי מקום שגדל בו פלייה מוס באופן טבעי (גם הוא יכנס לבריכה   )




 · 
3 אנשים אהבו את זה

שון גלס - מנהל


יופי של התקדמות, תוך חודש- חודשיים, הבריכה ירוקה ופורחת.

 · 
1 אנשים אהבו את זה

טל-פ - מגדל מנוסה


יופי של בריכה

 · 
1 אנשים אהבו את זה

ירושלמי - מגדל מנוסה


תודה רבה   

















יש גם סרטון אבל אני לא יכול להעלות אותו (אשמח לעזרה   )



 · 

לינו



ירושלמי
, 12:55 30 יוני 2014

יש גם סרטון אבל אני לא יכול להעלות אותו (אשמח לעזרה   )

נשלחה לך פרטית ירושלמי

 · 

חנן - חבר כבוד


איך אתה עושה החלפות מים(אם בכלל)?

 · 

AvivAnavi


מדהים 

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



חנן
, היום, 12:20

איך אתה עושה החלפות מים(אם בכלל)?


לא עושים החלפות מים בבריכה , האידוי כלכך גדול שאני ממלא אותה פעם בשבוע 

ותודה 

 · 

עומרי - מנהל


איתן עצלן אז אני מעלה בשבילו את הסרטונים-


תכלס שווה לי להעלות לו, הוא משלם לי על כל העלאה 100 ש"ח, שווה לא? 
איתן אחי בהצלחה!

 · 
2 אנשים אהבו את זה

ירושלמי - מגדל מנוסה



עומרי הדייג
, היום, 22:02

איתן עצלן אז אני מעלה בשבילו את הסרטונים-



תכלס שווה לי להעלות לו, הוא משלם לי על כל העלאה 100 ש"ח, שווה לא? 
איתן אחי בהצלחה!

  תודה אח יקר   

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה


שמתי לב שהתעניינות בעץ ירדה   אז הנה כמה תמונות 




הלודביגה פורחת בבריכה למרות שציפתי שלא תשרוד   




המוס והשולמית שורדים כרגע 






והגוזלים כבר לא גוזלים הם בוגרים צעירים 
אני מעריך שעוד כמה ימים יפרחו מהקן



מקווה שנהניתם 

 · 

AvivAnavi


כל הכבוד  , עושה חשק לבריכה

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה


תודה 

 · 

אחיה


הצמחים גדלים יפה!
והגוזלים מדהימים

 · 

חנן - חבר כבוד


אין כמו ציפורים!!!  
החייה הכי נקייה ואצילית שיש!

למה אתה לא מביא לברכה צמחי מים עם יכולת פריחה? 

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה


הגיע זמנם של הגוזלים לפרוח מהקן ...
אבל כמנהג הבולבולים הם מטילים שלוש או ארבע מחזורים רצוף 

צמחי פריחה כגון נימפאה או חבצלת יכנסו לאחר שאחזור מצרפת , כרגע איני רוצה להשקיע כי חודש שלם לא יהיה מי שיטפל 

 · 

חנן - חבר כבוד


שמע, הציפור הזאת דומה לדרור ולא לבולבול, אתה בטוח שאתה יודע איך בולבול נראה? תעשה חיפוש זריז בגוגל.

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



חנן
, היום, 16:04

שמע, הציפור הזאת דומה לדרור ולא לבולבול, אתה בטוח שאתה יודע איך בולבול נראה? תעשה חיפוש זריז בגוגל.

חנן אני בהחלט יודע איך בולבול נראה , זה לא פעם ראשונה שהם מקננים שם .
הם אוספים מזון בתורנות ואיך שחתול מתקרב הםמתחילים לצווח ולשיר.
וראיתי את הגוזלים עוזבים את הקן והיה להם פלומה צהובה באזור ה"בטן" , זה בטוח בולבולים במאה אחוז  

 · 

גלגל



ירושלמי
, היום, 16:59


חנן
, היום, 16:04

שמע, הציפור הזאת דומה לדרור ולא לבולבול, אתה בטוח שאתה יודע איך בולבול נראה? תעשה חיפוש זריז בגוגל.

חנן אני בהחלט יודע איך בולבול נראה , זה לא פעם ראשונה שהם מקננים שם .
הם אוספים מזון בתורנות ואיך שחתול מתקרב הםמתחילים לצווח ולשיר.
וראיתי את הגוזלים עוזבים את הקן והיה להם פלומה צהובה באזור ה"בטן" , זה בטוח בולבולים במאה אחוז  

גוזלים יפים !    וגם בריכה מדהימה   

 · 

שליו158 - מגדל מנוסה


איתן, הוספת כבר עוד עגלסות נחלים?
תוכל לישלוח לי בפרטית איפה מצאת? תודה ‎:)‎

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



שליו158
, היום, 17:19

איתן, הוספת כבר עוד עגלסות נחלים?
תוכל לישלוח לי בפרטית איפה מצאת? תודה ‎:)‎

לא הוספתי עוד עגלסות לצערי  

 · 

דוד שמחה


איתן תגיד אין לך קרפדות בבריכה כמה שזה נשמע מצחיק?

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה


לא, כי אין מספיק לחות

 · 

דוד שמחה


מ'זתומרת?

 · 

נ.ג. - מגדל מנוסה



ירושלמי
, היום, 03:05

לא, כי אין מספיק לחות


לא כלכך קשור...
אתה פשוט צריך להביא מאיפושהוא...(כול משתלה תשמח להיפטר מכמה....)
אצלי יש שלושה ...
ותגיד מאיפה השגת עגולסת?

 · 

חנן - חבר כבוד


מה הקשר לחות?
העיקר שיהיה מקור מים זמין.

 · 

דוד שמחה


כי לרוב רוצים להפטר מהם,בעיקר בגלל הרעש...

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



נ.ג.
, 12:08 7 יולי 2014


ירושלמי
, היום, 03:05

לא, כי אין מספיק לחות


לא כלכך קשור...
אתה פשוט צריך להביא מאיפושהוא...(כול משתלה תשמח להיפטר מכמה....)
אצלי יש שלושה ...
ותגיד מאיפה השגת עגולסת?

חבר עניין הלחות לוקח חלק מרכזי בגידול הקרפדות , הן חייבות שיהיה להן מקום לח מחוץ למים שכן הן מבלות את רוב חייהן מחוץ למים 
אצלי אין מקום לך מחוץ למים ולכן הן פשוט ימותו (כבר היו אנשים ששיחררו אצלנו קרפדות אבל הן לא שורדות   )

חנן אתה אולי מדבר על צפרדעי נחלים ?


 · 

מור 12309


אז תשים להן דברים צפים לעלות עליהם

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



מור 12309
, היום, 10:41

אז תשים להן דברים צפים לעלות עליהם


איך לעזזאל זה ישנה משהו ?
קרפדות משתמשות במים רק כדי להתרבות .

 · 

מור 12309


אז אין לך כל כך מה לגדל אותן עדיף שתביא צפרדעים

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה


מור כנראה לא הבנת שאני לא מעוניין בצפרדעים או קרפדות כי הם מרעישים .



הלודביגה משגשגת מחוץ למים 



הפפירוס התחדש בכמה עלים 










התקנתי השקייה אוטומטית אז הצמחים השתקמו מהחום .



והמנטה שולחת שלוחות



התקנתי אובר פלו בפילטר, מכיוון שהפרלון נסתם לפעמים ואז המפלס עולה על גדותיו אז התקנתי צינור אובר פלו שמגיע ישר ליציאה של הפילטר ככה שאם הפרלון נסתם אז המים יחזרו לבריכה מה שימנע מצב שאני חוזר מחול (עוד 6 ימים טיסה) והבריכה ריקה 




 · 

נ.ג. - מגדל מנוסה



ירושלמי
, 10:37 8 יולי 2014


נ.ג.
, 12:08 7 יולי 2014


ירושלמי
, היום, 03:05

לא, כי אין מספיק לחות


לא כלכך קשור...
אתה פשוט צריך להביא מאיפושהוא...(כול משתלה תשמח להיפטר מכמה....)
אצלי יש שלושה ...
ותגיד מאיפה השגת עגולסת?

חבר עניין הלחות לוקח חלק מרכזי בגידול הקרפדות , הן חייבות שיהיה להן מקום לח מחוץ למים שכן הן מבלות את רוב חייהן מחוץ למים 
אצלי אין מקום לך מחוץ למים ולכן הן פשוט ימותו (כבר היו אנשים ששיחררו אצלנו קרפדות אבל הן לא שורדות   )

חנן אתה אולי מדבר על צפרדעי נחלים ?


אני מדבר על צפרדע נחלים..... 
יש לי שלושה שני זכרים ונקבה והקירקורים לא מפסיקים! זה ממש נחמד

 · 

חנן - חבר כבוד


רעיון מצויין עם האובר פלו! 

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה


תודה 

 · 

tal23072001


מה האוכלוסיה העדכנית? 

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה


חברים אני יודע שחלקכם מחכים לעידכון ותמונות , אך לצערי כבר יומיים אני עם כאבי גב עזיים מה שלא מאפשר לי לצאת לצלם .
אז כרגע עידכון בכתב ותמונות יותר מאוחר אם מצבי ישתפר.
נתחיל בצמחייה מסביב לבריכה 
המנטה גדלה בצורה מסיבית ומרשימה ואף החלה לפרוח מה שמושך לגינה פרפרים נפלאים ודבורים 
שאר הצמחים ( שאיני יודע את שמם ) גם התפתחו כהלכה .
והרוזמרין הרפואי השתקם מהשרב והתחיל לגבוה .

עכשיו לאוכלוסיית הדגים .
לצערי הרב שני דגי הקוי לא שרדו  אני הולך להשאיר את המצב כך מכיוון שהם אוכלים צמחייה אז ניצלתי את המצב על מנת לשתול צמחייה

צמחי המים :
1 - הפפירוס שהבאתי מהצפון קיבל גוון ירוק עז והתרבה , חלק מהזרעים החלו להשתרש אפילו על היציאה של הפילטר 
2- הלודביגיה ממשיכה לשגשג , מישהו יודע אם היא מוציאה פרחים ?
3-למשולש של הצמחים הבאתי מיקרוסורום קטן שכרגע מסתדר די טוב .
4 הכנסתי למרכז הבריכה קופסת שתילה עם וולסנריות וקמומבה שגם שורדים יפה  בנוסף אליהם הכנסתי גם צמח מצרפת 

אני מוסיף ואומר שאני ואבי התקנו הצללה מעל הבריכה  דבר שמקל על הטיפול בה (חםםם) ומוריד את הטמפרטורה מ30 מעלות  ל27.
בנוסף היא נותנת אפשרות לגוון בסוגי הצמחים לבריכה .

עוד דבר , עקב חוסר טיפוח של חודש הגיעו עכבישי מים ממשפחת הפיגיונים , הופתעתי לגלות שהם מדללים את אוכלוסיית הגופים שלי(שהתרבתה עד מאוד) אז התחלתי לדלל אותם וכרגע נראה שזה עובד 

 · 

אחיה


עכבישי מים

איתן אם באלך  פריחה תביא נימפאות וגם בקופה מונייארי שזה צמח אקווריום פורח בחוץ...
ראיתי צמח מדהים בחוות סגל כנראה סוג של אלטרנטרה שגדל מחוץ למים ונראה מדהים חבל שלא צילמתי.

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה


נימפאות בהמשך , כרגע התקציב הולך לפרוייקט אחר שגם אותו אתה מכיר [;

 · 

טרופאוס


מה עם הגוזלים?

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה



טרופאוס
, היום, 12:29

מה עם הגוזלים?


פרחו מהקן לפני חודש וחצי בערך 

לצערי יש לי דלקת בגב אז תמונות שארגיש טוב יותר 

 · 

nathan1


תרגיש טוב ורפואה שלמה! זה הכי חשוב 

 · 

נ.ג. - מגדל מנוסה


תהיה בריא איתן!

 · 

ירושלמי - מגדל מנוסה


תודה נתן ותודה נווה 

 · 
הצטרף לפישי על מנת להגיב,
הרישום קל ופשוט !


או, הרשם באופן ידני

* אנא שמור על שפה מנומסת · קרא את כללי ההתנהגות בפישי.

 

 

חזרה לראש העמוד